Tuesday, November 11, 2014

Kata aku

Sendirian ku dikesunyian malam,
Dikala angan mulai melayang,
Ku ikat rapi kembali angan itu,
Supaya tidak terheret aku ke dalam kegelapan ini,
Terkilas hati suatu nama,
Tersenyum sendirian..
Selalu ku terbayang nama yang sering muncul itu,
Segala kelakuan yang mencuit naluri wanitaku,
Tersenyum lagi bibir ini,
Kali ini senyum itu singgah tidak lama,
Penyesalan mulai menghitami minda,
Bodohnya aku termakan sandiwaranya,
Terkadang mesranya mengundang suka,
Terkadang dinginnya meninggalkan tanda tanya,
Dan kesalan itu tidak dapat ku rungkai semudah ku sangka,
Aku tertindas lagi,
Tertindas dengan perasaan yang ku sendiri tidak pasti,
Suka kah aku dengan kehadirannya?
Benci kah aku dengan kehilangannya?
Malam seakan memahami bait bicaraku,
Biarkan aku bersemadi bersamanya..
Aku terluka lagi...........

1 comment: